Espai Patrimonial La Central
Pàgina Electrònica: https://www.tremp.cat/index_web.php?idwc=czo5OiJsYWNlbnRyYWwiOw==
Adreça: Cam. Sector Industrial S/n. Talarn 25630. Pallars Jussà
Correu electrònic: epicentre@pallarsjussa.cat
Telèfon: 973 65 00 05 / 973 65 34 70
oplus_2
oplus_2
JUSTIFICACIÓ DE LA INCLUSIÓ D¨AQUEST ESPAI (per Josep M. Mata – Perelló)
Nosaltres entenem que la mineria es la tècnica de explotació dels recursos geològics, i un d´ells és l´aigua. Per aquesta raó, entenem que l´aprofitament hidroelèctric de l´aigua és una activitat minera. Així, hi incloem a la xarxa ibèrica, aquests elements miners de l´aprofitament de l´aigua.
BREU EXPLICACIÓ (extret de la pàgina electrònica d´aquest espai)
L’electrificació de Catalunya té les seves arrels en la construcció de les centrals hidroelèctriques del Pallars Jussà a principis del segle XX.
Amb motiu del centenari de la central hidroelèctrica de Talarn, l’any 2016 es va inaugurar l’Espai patrimonial La Central, un projecte pensat per posar en valor i fer accessible aquest impressionant patrimoni industrial al públic.
Al llarg dels anys, l’espai ha creat una oferta d’activitats diversa i enriquidora, amb propostes dissenyades per a tots els públics. Consulteu totes les opcions i descobriu una part fascinant de la vostra història!
ESPAI LA CENTRAL (extret de https://www.ajuntamentdetremp.cat/visita-tremp/turisme-cultural/espai-la-central)
L’espai patrimonial La Central posa en valor i apropa al públic el turisme industrial del Pallars Jussà.
L’electrificació de Catalunya té les seves arrels en la construcció de les centrals hidroelèctriques del Pallars Jussà a principis del segle XX.
El 2016, i coincidint amb el centenari de la Central Hidroelèctrica de Talarn, es va obrir l’espai patrimonial La Central.
L’espai ofereix diferents activitats adreçades a un ampli ventall de públic. Des de l’1 de setembre ofereixen visites guiades per a grups amb reserva prèvia. Reserva la visita a l’Epicentre 973 65 34 70.